Ubuntu 9.10 released thursday october 29

27/10/2009 at 7:40 pm 5 reacties

All Ubuntu releases numbers are named according to a very simple naming scheme: year – month. Thus, Ubuntu 9.10 is the 2009 release in month 10. Highlights of the Ubuntu 9.10 Desktop Edition release, code named Karmic Koala, can be found here.

Entry filed under: Uncategorized.

Firefox and Office generated pages: Web Page Fixer + PDF Split and Merge

5 reacties Add your own

  • 1. Robrecht  |  01/11/2009 om 10:36 am

    Beste
    ik heb zonet ubuntu 9.10 geinstalleerd
    Alles is gelukt
    toch een groot probleem
    Bij het software center bij GET FREE SOFTWARE
    staan veel programma’s.
    Ik kan ze wel niet installeren.
    Er staat telkens “Not available in the current data”
    er is geen donloadknop te zien?????
    wat moet ik doen

    Beantwoorden
    • 2. Jan van de Voort  |  02/11/2009 om 8:33 pm

      Hallo Robrecht, ik denk dat het volgende voldoende zou moeten zijn: Open een terminal (Toepassingen -> Hulpmiddelen -> Terminalvenster. Tik in sudo apt-get update (enter) ,en geef je root wachtwoord in. Hiermee wordt een eenmalige synchronisatie uitgevoerd mbt de beschikbaarheid van pakketten. Als de synchronisatie klaar is, kun je met exit (enter) de terminal sessie verlaten. Daarna software center opstarten. mvgr Jan van de Voort

      Beantwoorden
      • 3. PWNbear  |  02/02/2010 om 1:59 pm

        Ik heb dit ook geprobeerd, maar bij mij blijft de “Not available in the current data” error staan.

        Weet je hier misschien ook iets voor?

      • 4. Jan van de Voort  |  02/02/2010 om 5:30 pm

        Het antwoord is niet zo 123 te geven. Als ik het zelf zou moeten oplossen, dan zou ik beginnen met een eenvoudige controle: heb ik internet verbinding of niet? Een eenvoudige ping http://www.ubuntu.com (of vergelijkbaar) moet dat direct kunnen aangeven. Als je dat hebt, controleer dan je software bronnen: Systeem -> beheer -> softwarebronnen. Zelf gebruik ik de server voor Nederland als bron. Als je dat goed hebt ingesteld, zou toch eigenlijk, zeker met het commando sudo apt-get update, de software van het software center beschikbaar moeten zijn. Zelf heb ik sudo apt-get update moeten uitvoeren op één van de twee vers geïnstalleerde Ubuntu machines. Vriendelijke groet, Jan van de Voort

  • 5. Jan van de Voort  |  01/11/2009 om 10:42 am

    Klopt, heb ik ook gemerkt, moet ik ook nog voor mezelf uitzoeken. Ik heb wel gemerkt dat, als je dezelfde software selecteert via Synaptic (Systeem -> Beheer -> Synaptic pakket beheer de software wel gewoon te installeren is. Wordt vervolgd…

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Posted previously


