Skype on Linux

15/07/2009 at 5:23 pm 2 reacties

Just a quick thought. Can I use Skype with Ubuntu (or any other Linux distribution) , is one of the questions I am often asked. Well of  course you can. Just click on this link, and dowload the *.deb package (for Ubuntu). Double click to install it. How difficult can installation be in a non -Windows world.

Now you will have to fiddle a little bit with the sound settings maybe (especially the microphone settings),  but you’ll see, it does work!!!

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Open Source Desktop publishing software What about Powerpoint and OpenOffice?

2 reacties Add your own

  • 1. Rob Hofschreuder  |  16/08/2009 om 1:38 pm

    Beste Jan,

    Ik zie dat je nog steeds leuke artikelen over UBUNTU schrijft. Geweldig!

    Zelf gebruik ik dit dagelijks en heb, nu ik ook mijn Pro-Gen genealogie programma d.m.v. Dosbox daarin kan gebruiken, nauwelijks behoefte aan Windows.
    Ik ontvang waarschuwingen van de Waarschuwingsdienst over allerlei gevaren die ook Linux kunnen bedreigen. Soms volgt dan een Update van Ubuntu, maar soms ook niet. Dat begrijp ik niet.

    Overigens hartelijk gegroet!

    Rob Hofschreuder

    Beantwoorden
    • 2. Jan van de Voort  |  16/08/2009 om 5:53 pm

      Hallo Rob,

      Klopt helemaal, ik schrijf inderdaad nog steeds o ver Ubuntu. En nu weet je ook nog een gezicht erbij ook! De artikelen behandelen, soms kort, soms wat langer, allerlei zaken die ik niet in de Ubuntu gids kon plaatsen, omdat de gids daardoor te lang zou worden. Vaak ook zet ik er zaken neer die ik van tijd tot tijd tegenkom.

      Welke Waarschuwingsdienst bedoel je? Vertel er eens wat meer over (eventueel buiten de blog om, email adres is onveranderd sinds het uitkomen van de gids).

      Hartelijke groet!

      Jan van de Voort

      Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Posted previously


